Nereye Dergisi
Arkeoloji, Tarih, Gezi, Seyahat ve Yaşam Kültürü Dergisi

İsviçre’de Bernina Ekspres Treni ile Masallar Diyarı Rotası

Bernina Ekspresi ve diğer Rhaetian Demiryolları trenleri tarafından kullanılan demiryolları, demiryolu mühendisliğinin altın çağından kalmadır. Bu inşaat mühendisliğinin başyapıtları 20. yüzyılın başlarında, günümüzde bile hiçbir demiryolunun inşa edilmediği yöntemle, tamamlanmıştır

0 4.828

Panoramik pencerelere sahip lüks Bernina Ekspres trenleri, Graubünden’deki İsviçre Alpleri boyunca devam eden rotalarına İsviçre’nin en eski şehri Chur’dan başlar. Sois, Landquart ve Davos’a uğrayan tren, rotasına St Moritz ve Poschiavo’dan devam eder. Yolculuk İtalya Tirano’da son bulur.

Bernina Ekspres trenleri, Graubünden kantonundaki Albula ve Bernina demiryolu hatları üzerinde bulunan 55 tünel ve 196 köprüyle İsviçre Alpleri’ni iki kez geçer. Ayrıca Albula ve Bernina demiryolu hatları UNESCO Dünya Mirası listesine alınmıştır. Panoramik pencereli vagonlara sahip lüks Bernina Ekspres trenleri, Chur, Landquart ve Davos’u Albula Vadisi ve tüneli ile St Moritz’e bağlar. İsviçre Alpleri’nin en yüksek rakımlı demiryolu geçişini yaparak Tirano, İtalya’ya varır. Bernina Ekspres otobüsleri ile ayrıca Lugano, Ticino’ya aktarma yapabilirsiniz. Düşük bütçeli gezginler, düzenli/gündelik Rhaetian Demiryolları trenlerini kullanarak aynı güzergahta tasarruf da yapabilirler.

UNESCO Listesindeki Albula ve Bernina Demiryolu

Bernina Ekspresi ve diğer Rhaetian Demiryolları trenleri tarafından kullanılan demiryolları, demiryolu mühendisliğinin altın çağından kalmadır. Bu inşaat mühendisliğinin başyapıtları 20. yüzyılın başlarında, günümüzde bile hiçbir demiryolunun inşa edilmediği yöntemle, tamamlanmıştır

Sois, İsviçre’den Tirano, İtalya’ya kadar uzanan 122 km’lik demiryolunda en az 55 tünel ve 196 köprü kullanılmıştır. Bernina Ekspresi ve diğer Rhaetian Demiryolu trenleri tarafından kullanılan demiryolunun bu bölümü, inşasındaki hayrete düşüren teknikleri, adeta bir sanat eserini andıran mimarisi ve bulunduğu doğal ortamla olağanüstü uyumu nedeniyle, 2008 yılında UNESCO Dünya Kültür Mirası listesine alınmıştır.

Bu demiryolu hattı Alpleri iki farklı rota üzerinden geçer:

Albula hattı 1904 yılında tamamlandı. Alplerin kuzeyinden Engadin Vadisi’ne (Inn Nehri) uzanan 67 km’lik güzergahta 42 tünel ve 144 viyadük ve köprü kullanılmaktadır. Bu güzergahta trenler, dik bir vadinin yamacına oyulmuş tünellerde neredeyse altı tam tur daire çizer, zikzaklar yapar, 400 metre rakıma ulaşırlar ve Bergun’den Preda’ya olan 5,1 km’lik bu mesafeyi 12 km’de katederler. Yaklaşık 6 km’lik son bir tünel trenleri Engadin Vadisi’nin yamaçlarına ulaştırır.

Bernina Hattı 1910’da tamamlanmıştır. 61 km’lik demiryolu hattında, düzenli/gündelik trenlerin 2253 m rakımdaki Bernina geçidinden geçerek 1140 metre rakıma inmesini ve Poschiavo’ya ulaşmasını sağlayan 13 kapalı galeri, 52 viyadük ve köprü bulunur. Hat, trenin en dar alanda maksimum verimlilikle tırmanmasını sağlayan Bruscio’daki muhteşem dairesel viyadükten sonra, İtalyan Tirano kasabasında sona ermektedir.

Bernina Ekspresi, İtalya’nın palmiye ağaçlarına giden güzergahta kelimenin tam anlamıyla buzullar ve karın arsından geçer.

İsviçre Alpleri’nde Bernina Ekspresine Binmek

Panoramik pencereli lüks vagonlara sahip Bernina Ekspres trenleri yıl boyunca çalışır, ancak işletim ve rezervasyon sistemleri yaz ve kış arasında farklılık gösterir.

Bernina Ekspresi yaz boyunca üç temel rota/güzergah kullanır:

Sois ve Filisur üzerinden Tirano’ya Chur – 4 saat

Landquart, Klostsers ve Davos Platz üzerinden Tirano’ya – 4 saat

St Moritz – Tirano – 2,5 saat

Yaz aylarında, mayıs başından Ekim sonuna kadar, St Moritz’e giden ve buradan kalkan trenler her yöne günde 3 kez çalışırlar. Davos ve Chur’a giden trenler ise günde bir kez çalışırlar. Biniş öncesi rezervasyon zorunludur ve koltuk başına 16 CHF’dir (İsviçre Frangı). Herhangi bir günde tüm güzergahları içeren bir turda değilseniz, Bernina Ekspres trenine hat üzerinde bulunan herhangi bir istasyondan binmek yeterince kolaydır.

Kış aylarında, Bernina Ekspres treni Chur ve Tirano’yu her iki yönde birbirine bağlar. St Moritz’den gelen yolcular Bernina Ekspresine, Filisur’daki Davos ve Pontresina duraklarından katılabilir.

Bununla birlikte, kış ayları yolcular için daha ilgi çekicidir. Bernina Ekspresi’nin panoramik vagonları St Moritz, Tirano ve St Moritz, Chur arasında çalışan düzenli/gündelik ulaşım için kullanılan trenlere bağlanır. Bunun sonucunda lüks koltuklar için rezervasyon ücreti sadece CHF10 (İsviçre Frangı) olur.

İlgili Yazılar

Bernina Ekspresindeki “ekspres” ifadesinin nedeni trenlerin daha az durakta durmasıdır. Halbuki gündelik kullanım için çalışan trenler de aynı hat üzerinde çalışırlar, ancak daha fazla sayıda durakta dururlar.

Bernina Ekspresi’nin durduğu kesin istasyonlar, trenlere göre farklılık gösterir. Ama tüm trenler vadinin alt kısımlarında bulunan Poschiavo’da durur. Büyük çoğunluğu da Alp Grüm, Ospizio Bernina, Pontresina ve St. Moritz’de durur.

Lugano’ya giden Bernina Ekspres Otobüsü

Özel Bernina Ekspres Otobüsü, Tirano’dan başladığı yolculuğunda Veltlin (Valtellina) Vadisi’ne ve Como Gölü kıyılarına uğrar. Üç saat süren bu görkemli bir yolculuk İsviçre’nin İtalyanca konuşulan tek kantonu Ticino’daki (Tessin) Lugano’da son bulur. Otobüs Nisan ayının başından Ekim ayının sonuna kadar günde bir kez çalışır.

Bernina Ekspres Otobüsü, Bernina Ekspres trenlerinden bağımsız olarak alınabilir ve ayrı bir rezervasyon gerektirir.

Milano’dan başlayan günübirlik turlar genellikle Bernina Expres Treni ile seyahat etmek ve Milano’ya otobüsle dönmek için uygundur.

Bernina Ekspres Treni İçin Biletler

Bernina Ekspres trenleri için bilet fiyatları, aynı hatlarda çalışan ve gündelik ulaşımı sağlayan trenlerle aynıdır. Ancak, Bernina Ekspresi’nin panoramik vagonlarına binmek için koltuk rezervasyonları şarttır. Koltuk rezervasyonları şu anda koltuk başına 16 CHF (İsviçre Frangı)’dir. Çocuklar için veya Rail Pass sahipleri için bir indirim yoktur. Sonuç olarak, Bernina Ekspress Treni’ni kullanmanın en mantıklı ve hesaplı yolu, uzun yolculuklarda kullanmaktır. Daha kısa yolculuklar için düzenli/gündelik ulaşımı sağlayan Rhätische Bahn trenlerini kullanmak en mantıklı olanıdır.

2021 yılında Bernina Ekspres Treni’nin rezervasyon ücreti dahil olmadan önceki birinci sınıf bilet fiyatları şu şekildedir:

Chur – Tirano – CHF63 (İsviçre Frangı) (CHF126)

Davos – Tirano – CHF55 (İsviçre Frangı)  (CHF90)

St Moritz – Tirano – CHF32 (İsviçre Frangı) (CHF56)

Tirano – Lugano (Otobüs yolculuğu) – CHF33(İsviçre Frangı)

Poschiavo’ya seyahat 8 CHF(İsviçre Frangı) civarında daha ucuzdur.

Dönüş ücretleri tek biletlerin iki katıdır. 6-16 yaş arası çocuklar ebeveyn veya büyük ebeveynleriyle seyahat ederse bilet ücreti normalin yarısı, ancak ‘Junior Card’ daha hesaplı olabilir.

Tüm normal İsviçre Demiryolları geçişleri ve indirim kartları kullanılır, ancak rezervasyon ücreti her zaman tam olarak ödenir. Bernina Ekspresi, Graubünden kantonundaki tüm trenler gibi, yasal olarak İsviçre Demiryolları’ndan (SBB) ayrı olan Rhaetian Demiryolları (Rhätische Bahn) tarafından işletilmektedir, ancak gezginler için gerçek bir fark yaratmamaktadır. Tüm İsviçre Demiryolları biletleri ve kartları geçerlidir ve biletler İsviçre ulaşım biletleri satan herhangi bir mağazadan satın alınabilir, örn. SBB. İsviçre ve Graubünden demiryolları dahil tren bileti satın almak için Omio’nun kullanımı kolaydır, ancak Omio, Bernina Ekspres treni için geçerli değildir.

Rail Discoveries ve Great Rail Journeys gibi birçok İngiliz seyahat acentesi tren seyahati konusunda uzmanlaşmıştır ve çeşitli tren ve otelleri ayrı ayrı rezerve etmekten daha ucuza mal olan paket teklifleri vardır. Bu seyahat gruplarından bir kısmı yolcuları İsviçre’ye uçururken, bazıları İngiltere’den Avrupa’ya seyahat etmek için tren kullanıyor.

İsviçre demiryolu geçişleri ve tren biletleri de ABD’de RailEurope’dan satın alınabilir ancak döviz kurları ve yabancı kredi kartı ücretleri bazen fiyatlarda farklılığa neden olabilir. Geçişler Bernina Ekspresinde geçerlidir ancak rezervasyon ücreti ödenmesi zorunludur.

Çeviri: Erol Bayülken

Kaynak european-traveler

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More