Nereye Dergisi
Arkeoloji, Tarih, Gezi, Seyahat ve Yaşam Kültürü Dergisi

Dünyanın Dört Bir Yanından Destansı Tren Yolculukları

A noktasından B noktasına olabildiğince hızlı bir şekilde ulaşmak yerine harika manzaralar eşliğinde  bir rotayı tercih ediyorsanız, dünyanın dört bir yanındaki bu inanılmaz tren yolculukları tam size göre.

Avrupa'nın en güzel manzaralarından bir bölümünü İsviçre’de görebilirsiniz, unutulmaz tren yolculukları da yine bu ülkenin topraklarında yapılır.
0 1.276

A noktasından B noktasına olabildiğince hızlı bir şekilde ulaşmak yerine harika manzaralar eşliğinde  bir rotayı tercih ediyorsanız, dünyanın dört bir yanındaki bu inanılmaz tren yolculukları tam size göre. Trenle yolculuk, uçmaktan çok daha çevre dostudur, üstelik arkanıza yaslanıp yol boyunca manzaranın da tadını çıkarabilirsiniz. Dünya’nın dört bir  yanındaki diğer muhteşem tren yolculukları için bu yazımıza davet ediyoruz sizi.

Cape Town – Pretoria, Güney Afrika

Ünlü Mavi Tren, 1920’lerden günümüze yolcularını yedi saat süren bir yolculukla ve 1.600 km’lik yolu aşarak Cape Town’dan Pretoria’ya taşımaktadır. Yolculuk sırasında Matjiesfontein’de (Cape Town’dan Pretoria’ya gidiş yönünde) ve Kimberley’de (Pretoria’dan Cape Town’a dönüş yolunda) mola verin ve Güney Afrika’nın çeşitli ve muhteşem manzaralarından bir bölümünü kaçırmamış olun.

Güney Afrika’da görülmeye değer bir deneyim yaşamak için lüks Mavi Tren ile Cape Town’dan Pretoria’ya gidin

Tokyo – Kyoto, Japonya

Çok uzun bir mesafe kat etmesine rağmen bu yolculuk, insan mühendisliğinin hayata geçirdiği bu listedeki en kısa yolculuklardan biridir. Tokyo’dan Kyoto’ya giden Shinkansen hızlı treni 320 km/saat hızla hareket ederek 700km’den uzun bir yolculuğu sadece iki saat 15 dakikaya indirmekte. Güne, Tokyo’nun gökdelenlerinin gölgesinde başlayın ve Kyoto’nun Budist tapınaklarının gölgesinde bitirin…

Shinkansen hızlı treni yolcuları Tokyo’dan Kyoto’ya iki saatten biraz fazla bir sürede ulaştırıyor

Moskova – Vladivostok, Rusya

Batı Rusya’yı binlerce kilometrelik demiryoluyla Pasifik Okyanusu’na bağlayan Trans-Sibirya, dünyanın en ünlü demiryolu yolculuğudur. En uzunu Moskova’dan Vladivostok’a olan ve yedi gün süren 9,258 km’lik bir yolculuk olan üç ana güzergâh vardır. Hem Trans-Moğolistan hem de Trans-Mançurya, Moskova’dan Pekin’e seyahat ederek farklı ama aynı derecede etkileyici manzaralar sunar.

Vancouver – Jasper, Kanada

Rocky Mountaineer treniyle iki gün boyunca Batı Kanada’yı ve Kanada Dağlık bölgelerini dolaşın. Panoramik pencereler ve cam tavanlardan British Columbia kıyı şeridinin ve karla kaplı muazzam dağların inanılmaz manzaralarını izlerken, başka türlü erişilmesi mümkün olmayacak bölgeleri konfor içinde kat etmiş olursunuz.

Kanada’nın Rocky Dağlarının doğal güzelliğini doya doya yaşamanın en iyi yolu Rocky Mountaineer treniyle yolculuğa çıkmaktır

Zermatt – Gornergrat, İsviçre

Bu muhteşem tren yolculuğunun kışın mı yoksa yazın mı daha iyi olduğunu söylemek zor. Her iki mevsimde de, Zermatt’tan Gornergrat’taki küçük bir otel kümesine uzanan bu 30 dakikalık yolculukta, heybetli ve muhteşem Matterhorn dağına bakarken bakışlarınızı pencereden ayıramayacaksınız.

İsviçre’deki Gornergrat Demiryolu Matterhorn’un destansı manzaralarını sunuyor

Paris – İstanbul

İlgili Yazılar

Venedik-Simplon Orient Express ile yapabileceğiniz birkaç yolculuk var ama en cazip olanı Paris’ten İstanbul’a olanıdır. Bu iki çarpıcı ve kültürel açıdan eşit derecede etkili iki şehir arasındaki yolculuk, gezegenimizdeki en lüks trenin tadını çıkarırken Budapeşte ve Bükreş’teki geceleme de dâhil 11 gün sürüyor.

Nikko – Hokkaido, Japonya

Muhteşem Shiki-Shima treni, Japonya’ya bu listede ikinci bir puan daha kazandırıyor. 2017’de Japonya’nın doğu kıyısı boyunca yolcu taşımaya başlayan bu 10 vagonlu lüks yataklı tren, daha önce gördüğünüz hiçbir şeye benzemiyor. Shiki-Shima’da, iki seyir vagonu ve altı lüks süitin yanı sıra konuklarına Japon kırsalının mükemmel manzarasını sunan ve tabandan tavana pencereleri bulunan bir salon ve yemek vagonu da var.

Lüks Shiki-Shima yataklı treninde seyahat ederken Japon manzarasını seyredin

Mombasa – Nairobi, Kenya

Kenya’da yeni hizmete alınan Madaraka Express, başkent Nairobi’yi kıyıdaki Mombasa’ya bağlamakta. 472 km’lik bu hat üzerindeki her istasyon, yakındaki tepelere benzeyen Athi River istasyonundan ovalarda otlamakta olan zebralar gibi çizgili Miasenyi istasyonuna kadar yerel çevreyi yansıtacak şekilde tasarlanmış. Hat sonunda karayla çevrili Güney Sudan, Demokratik Kongo Cumhuriyeti’nin doğu kısmı, Ruanda, Burundi ve Etiyopya’yı Hint Okyanusu’na bağlayacak.

Madaraka Express, Nairobi ve Mombasa’yı birbirine bağlıyor

Auckland – Wellington, Yeni Zelanda

Northern Explorer, Yeni Zelanda’nın en kuzeydeki şehri Auckland ile başkent Wellington’ı birbirine bağlayan dünyanın en güzel manzaralı rotalarından biridir. Tongariro, Ngauruhoe ve Ruapehu Dağlarının manzaraları eşliğinde Raurimu Spiralini tırmanarak nehir geçitlerinden aşağı iner ve aşağı Kuzey Adasının kayalık kıyı şeridine ulaşır.

Ban Laem – Maeklong, Tayland

Bu yolcu treni günde altı kez, Bangkok’un yaklaşık 60 km güneybatısında yer alan Samut Songkhram kentindeki kalabalık bir pazarın ortasından geçiyor. Tren yaklaştıkça satıcılar tentelerini geriye çekiyor ve sebzelerini ezilmeyecekleri kadar uzağa taşıyorlar. Günlük pazar ritüelini farklı ve tehlikeli bir perspektiften deneyimlemek için Maeklong Demiryolu Pazarı’nda inmeden önce Ban Laem İstasyonu’ndan Maeklong Demiryolu’na binebilirsiniz.

Maeklong Demiryolu Pazarı’nda tren raylarının yakınındaki satıcılar, tren yaklaştığında mallarını raylardan uzaklaştırıyor

Alausi – Palmira, Ekvador

Ekvador kıyısındaki Guayaquil’i başkent Quito’ya bağlayan hattın bir bölümü olan bu 80 km’lik demiryolu, ancak onu inşa etmek için 3.048 m yüksekliğindeki dağ yamacına tırmanan mühendislerin cesareti sayesinde gerçekleştirilebilmiştir. La Nariz del Diablo’nun (Şeytan Burnu) neredeyse dik kayalıklarına oyulmuş heyecan verici zikzaklar, bir saatlik tüyler ürpertici tırmanışın bir parçasını oluşturuyor.

Şam – Amman

Suriye’nin başkenti Şam’ı Ürdün’ün başkenti Amman’a bağlayan tarihi Hicaz Demiryolu’ndan özellikle bahsetmek gerekir. Savaş Suriye’yi kasıp kavururken bu hat 2006’dan beri hizmetvermiyor. Orta Doğu’da geleneksel lokomotiflere binecek kadar şanslı olanlar, bu deneyimi “zaman kapsülüne binmek gibiydi” şeklinde tanımlıyor. Bu yolculuğu yapmanın çok daha hızlı başka yolları da var, ancak bir gün yeniden açılacağını umuyoruz.

Çeviri: Sinan Akbaytürk

Kaynak theculturetrip

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More