Nereye Dergisi
Arkeoloji, Tarih, Gezi, Seyahat ve Yaşam Kültürü Dergisi

İsviçre Alpleri’nde Buzul Ekspresi ile Seyahat

St Moritz ve Zermatt arasındaki Buzul Ekspresi rotası yaklaşık 8 saat sürer. Trenler seyir halinde 291 km mesafe kat eder, 291 köprü veya viyadük geçer 91 tünel kullanır.

0 5.877

Panoramik pencereli lüks Buzul Ekspresi trenleri Zermatt ve St. Moritz’i İsviçre’deki en olağanüstü Alp manzarasıyla birleştiriyor. Bilet fiyatları, güzergâhtaki normal trenlerle aynıdır ancak zorunlu koltuk rezervasyonları ekstradır.

Buzul Ekspresi, Pennine Alpleri’ndeki Zermatt’dan yukarıya Rhône Vadisi’ne tırmanır, Oberalp geçidinden Alp sıradağlarını geçer ve Ren Vadisi’nden aşağı inerek UNESCO Dünya Kültür Mirası’nda listelenen Albula Demiryolu’ndan Graubünden’deki Engadin’i geçip St. Moritz’e gitmeden önce Chur (ve Davos)’a uğrar. Glacier Express biletleri, zorunlu koltuk rezervasyonları nedeniyle pahalıdır, ancak genellikle indirimler mevcuttur. 16 yaşın altındaki çocuklar neredeyse ücretsiz seyahat eder.

Buzul Ekspresi muhtemelen bütün İsviçre panorama trenleri arasında en ünlü ve en lüks olanıdır. Dünyadaki en yavaş tren olmasıyla övünür. Yolcular seyahat boyunca bu trenin panoramik pencereleri ve masaya servisinin tadını, Zermatt, Davos ve St. Moritz gibi birçok Buzul Ekspresi istikametinde İsviçre Alp otellerinin en ünlü ve en muhteşemleri olmasına rağmen sadece gezinin sonlanacağı noktaya ulaşmak için çıkarmazlar.

St Moritz ve Zermatt arasındaki Buzul Ekspresi rotası yaklaşık 8 saat sürer. Trenler seyir halinde 291 km mesafe kat eder, 291 köprü veya viyadük geçer 91 tünel kullanır.

Glacier Express trenleri genellikle yazın her yöne günde üç kez, kışın ise günde bir kez çalışır.

İsviçre Buzul Ekspresi Panoramik Treni Kışın Val Bever vadisinde Buzul Ekspresi

Trenler, Zermatt’dan (1604 m) ünlü Matterhorn Dağı’nı geçerek Ren Vadisi’ne (Köprü 670 m) inerler.  Furka ana tünelinin tamamlanmasından bu yana, Buzul Ekspresi yıl boyunca çalışabilmektedir. Tren artık Furka geçidinden geçmemekte ve yolcular bu nedenle trene adını veren Ren Buzulu’nu görememektedir.

Tarihi Furka Buharlı Tren, yaz aylarında hala özel gezilerde yolculuk yapıyor. Ancak Buzul Ekspresi kısa süre sonra tekrar Alpler’e tırmanır. En yüksek noktası Oberalp Geçidi (2033 m) olan rotadaki gidiş ve dönüş yolunda tren hem tırmanmak hem de frenlemeye yardımcı olmak için bir kremayer ve pinyon sistemi kullanır.

Ren Boğazı (Rheinschlucht) genellikle İsviçre’nin Büyük Kanyonu olarak anılır. Tuhaf kaya şekillerine ve beyaz uçurum duvarlarına sahip bu güzel vadide sadece tren, tekne, bisikletle veya yürüyerek gezilebilir.

Bazı Buzul Ekspresi yolcuları, Graubünden’in tarihi başkenti Chur’da (585 m) iniyor. Yine de birçoğu, tren UNESCO Dünya Kültürü Mirası’nda listelenen ve aynı zamanda Bernina Ekspres Trenleri tarafından da kullanılan Albula Demiryolu’na tırmanmaya başladığında trende kalıyor.

Davos Yolcuları Filisur’da (1032 m) tren değiştiriyor veya yazın Chur’dan Lenzerheid üzerinden Davos’a (1540) giden Buzul Ekspresi Otobüsü’ne biniyorlar.

Göz kamaştırıcı St. Moritz, Buzul Ekspres trenlerinin son durağıdır. Yolcular geceyi buradaki lüks ve ünlü otellerde geçirebilir veya Bernina Ekspres trenleriyle İtalya ya da Lugano’ya doğru Alplerden inebilir.

Buzul Ekspresi, rahat vagonları, yolcuların benzersiz Alp manzarasını kesintisiz izlemesini sağlayan panoramik pencereleri ile yolculuğuna devam eder. Bu panorama vagonları lüks, birinci sınıf ve ikinci sınıf seyahat biletleri için kullanılır.

İlgili Yazılar
Lüks Buzul Ekspresi Treni Zermatt’dan St. Moritz’e. Buzul Ekspresi Landwasser viyadüğünü geçerken

Buzul Ekspresi’nde ikinci sınıf koltuklar genellikle koridorun her iki yanında ikişer kişilik dört kişilik koltuklar oluşturacak şekilde gruplandırılmıştır. Birinci sınıfta koltuklar biraz daha geniştir ve koridorun bir tarafında tekli, diğer tarafında iki koltuk bulunur. Oturma alanı karşısında çoğunlukla bir masa vardır. Lüks sınıf daha da ayrıcalıklı ve pahalıdır: Burada pencere kenarında oturmayı garantilemek için yalnızca tekli koltuklar kullanılır ve yüksek ücretli fiyata bir gurme yemek dahildir.

Buzul Ekspresi trenleri, tüm sınıflarda koltukta servis sunar. Trenin bir restoran vagonu yoktur ancak genellikle bir Buzul Ekspres barı birinci ve ikinci sınıf vagonları birbirinden ayırır. Burada daha hafif atıştırmalıklar ve içeceklerin tadı çıkarılabilir. Yolcular aynı zamanda kendi yiyeceklerini de getirebilirler, ki uzun bir yolculuk olduğunu düşünürsek bu iyi bir fikirdir.

Bulunmasını garanti etmek için yemekler önceden rezerve edilebilir. Yemekler ucuz değildir aynı zamanda iyi bir İsviçre restoranından daha pahalı da değildir. İçeceklerde fahiş fiyatlar olabilir.

Buzul Ekspresi biletleri, ABD’deki RailEurope dahil, İsviçre demiryolu biletleri satan tüm satış noktalarından temin edilebilir. Koltuk rezervasyonu çocuklar dahil tüm yolcular için zorunludur ve hiçbir şekilde indirim yapılmaz. Buzul Ekspresi için koltuk rezervasyonları şu anda yaz aylarında 43 İsviçre Frangı ile kış sezonunda 23 İsviçre Frangı arasında değişmektedir- bu rezervasyon ücreti birinci ve ikinci sınıf için aynıdır.

Lüks sınıf ve birinci sınıf biletler için 420 İsviçre Frangı ek ücret talep edilir.

Koltuk rezervasyonları hariç Buzul Ekspresi’ndeki örnek bilet ücretleri şu şekildedir:

Yolculuk Birinci Sınıf (İsviçre Frangı) İkinci Sınıf (İsviçre Frangı)
St. Moritz- Zermatt 153 269
Davos-Zermatt 145 255
Chur-Zermatt 119 210
Brig’e / Brig’den – kesinti -38 -67

 

İsviçre Demiryolları için tüm normal indirimli fiyatlar ve biletler Buzul Ekspresi için geçerlidir- indirimler, zorunlu rezervasyon ücreti eklenmeden önce bu taban ücretlerden hesaplanır.

Normal trenler de aynı raylarda ve koltuk rezervasyonu ek ücreti olmaksızın yukarıdaki fiyatlarda çalışır. Ancak, genellikle yolda tren değiştirmek gerekir- bütçe izin veriyorsa, Buzul Ekspresi trenleri gerçekten özeldir.

Çeviri: Zeynep Şenel Gencer

Kaynak european-traveler

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More