Nereye Dergisi
Arkeoloji, Tarih, Gezi, Seyahat ve Yaşam Kültürü Dergisi

Calabria’da Sergilenen İtalya’nın Unutulmuş Riace Bronzları

Riace bronzları, tam olarak 2500 yaşında çıplak iki Yunan savaşçısının tasvir edildiği olağanüstü heykellerdir

Riace bronzları İtalya’nın güney kıyısında bulunan Riace yakınlarında 1974 senesinde denizin derinliklerinde bulundu.
0 1.986

İtalya’ya ait en muhteşem kalıntılardan Riace Bronzları, onları ulusal tartışmaların merkezi haline getiren uzatılmış yenileme çalışmalarından sonra tekrar müzede sergileniyor.

Riace bronzları, tam olarak 2500 yaşında çıplak iki Yunan savaşçısının tasvir edildiği olağanüstü heykellerdir. Bu heykeller kalın sakalları, güçlü kasları ve kıvrık yeleleriyle olağanüstü şekilde gerçeğe yakındır. Dişleri parlak gümüşten yapılmıştır. Dudak ve göğüs bölgesine bakır, hafif kırmızımsı bir renk vermiştir.  Gözleriyse fildişi ve camdan oluşturulmuştur.

 BİRER ERKEK ANATOMİSİ ÖRNEĞİ

“Onları cazip kılan ise mükemmel işlenmiş birer tarihi miras olmaları” diyen arkeolog Simonetta Bonomi, “Erkek vücudunun ideal bir yaratısı ve en iyi örneklerinden biri”  diye ekliyor. Savaşçılar, şimdi Güney İtalya denilen yerde Helenistik uygarlığın geliştiği kayıp dünya Magna Graecia’nın hayatta kalanlarından bir çift” olarak nitelendiriliyor.

Un'immagine dei Bronzi di Riace contenuta nello spot ideato dalla Regione Calabria per promuovere il turismo. YOUTUBE/ANSA

İlgili Yazılar

Cumartesiden itibaren İtalya yarımadasının en güneyindeki Reggio Calabria şehrindeki Magna Graecia Ulusal Müzesi’nde tekrar halka açık sergilenecekler. Açılış töreni uzun zamandır beklenen buluşma olarak görülüyor. Müze 2009’da onarım için kapatılınca, heykeller taşınmak zorunda kalmış. Fakat bürokratik engeller ve ertelemeler yüzünden çalışmalar iyice sarpa sarmış ve beklenenden çok daha uzun sürmüş. Heykeller 4 yıl kadar şehrin diğer ucundaki başka bir binada vakur olmayan koşullarda korunmuş. Bir UNESCO üyesi ise bu ulusal hazinelerin utanç verici şekilde kaderine bırakıldığını belirtmiş. Bu iddialar, tartışmaları beraberinde getirmiş. Bunun sonucu sanatseverler heykellerin mümkün olduğu kadar kısa sürede sergilenmesi talebiyle Kültür Bakanlığı’na dilekçe vermişler.

Fakat arkeolog Bonomi, bu konu hakkındaki tartışmaların fazla abartıldığını dile getirdi. Bonomi, “Heykeller görevlilerin çalışmasını kolaylaştırmak adına baş aşağı yatırıldı. Camekân arkasında bulunmalarına rağmen halkın görebilmesi mümkündü” dedi.

Savaşçılar sonunda resmi olarak sergilenmeye başladığından bu tartışmalar sona erdi ve memnuniyet sağlandı.

Heykellerin müzeye geri getirilmesi sürecinde adından sıkça söz ettiren Kültür Bakanı; Massimo Bray, “ Dünyadaki bütün vatandaşlarımıza en önemli kültür hazinelerinden birini geri vermek adına vermiş olduğumuz sözü tutuyoruz” ifadelerini kullandı.

 

Haber: Ecem Ürnez

 

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More