Nereye Dergisi
Arkeoloji, Tarih, Gezi, Seyahat ve Yaşam Kültürü Dergisi

Turizm’de Snobizm

Turizm açısından oldukça faydalı bir unsur olan snobizm, insanları turizm faaliyetlerine yönlendirmede önemli bir unsurdur. Her ne kadar bu durum insanların bilinçli bir turizm faaliyetleri gerçekleştirmesini önlese de turizme katkısı olduğu açıktır.

0 4.849

Merhabalar sayın okurlar, “bugünkü rotamız nereye?” diye sorar gibisiniz. O zaman biz de hemen açıklayıverelim isterseniz. Rotamız; “snobizm’in bizi götürdüğü yerdir.”  İyi okumalar dilerim…

Snobizm (Snobisme); TDK Güncel Türkçe Sözlüğü’ne göre “züppelik” anlamına gelen Fransızca kökenli bir sözcüktür. Turizm literatüründe snobizm, kişinin kendini başkalarının yerine koyması, başkalarının yaptığını yapması ya da onlar gibi yaşaması anlamlarına gelmektedir. (Kozak vd. 2010: 70) Turizm sınıflamasında ise turizm talebini etkileyen faktörler başlığı altında bulunan psikolojik unsurlar içerisinde yer almaktadır.

Tanımlardan anlaşılacağı üzere turizmde “snopluk” dediğimiz kavram kısacası sosyal medya, TV gibi ortamlarda bazı kişilerin herhangi bir amaçla gezmiş olduğu, tatil yaptığı yerleri paylaşması üzerine bir nevi özenerek bu insanların gezmiş olduğu yerleri veya yapmış olduğu faaliyetleri yapma isteğinin doğması durumudur.

İlgili Yazılar

Turizm açısından oldukça faydalı bir unsur olan snobizm, insanları turizm faaliyetlerine yönlendirmede önemli bir unsurdur. Her ne kadar bu durum insanların bilinçli bir turizm faaliyetleri gerçekleştirmesini önlese de turizme katkısı olduğu açıktır. Günümüzde teknolojinin gelişimine bağlı olarak sosyal medya platformlarının kullanımının artması ile birlikte insanlar farkında olmadan snobizm hareketinin içerisinde yer almaktadırlar. Daha çok ünlü oyuncular, blooger veya youtuber olan insanların reklam amacıyla veya herhangi bir amaçla yapmış olduğu birçok faaliyetlere veya gezmiş oldukları, tatil yaptıkları yerlere olan ilginin arttığı da bilinmektedir.

Bu durumu somut bir örnek ile desteklenecek olursak; Ceren’in sevdiği bir ünlünün yazın Muğla’nın Fethiye ilçesinde yapmış olduğu tatilde gerçekleştirdiği rüzgâr sörfü aktivitesini sosyal medya hesaplarında paylaşması sonucu Ceren’in bu durumu görmesi ve bunu yakınlarıyla paylaşıp daha sonra bu ünlü ile aynı yere gitme zorunluluğu hissedip bu aktiviteyi gerçekleştirmesidir. Ceren daha sonra sosyal medya hesabından takipçilerine bu yerde o ünlüyü etiketleyerek bir mesaj iletebilir ve bunu gören takipçileri bu durumdan geri kalmamak isteyebilir.

Bu durumda ise snobizm hareketi bir devingenlik kazanır ve etkili bir biçimde devamlılık sağlar. Sonuç olarak bu özenme, arzu etme durumu turizm açısından biçilmiş bir kaftandır. Günümüzde sosyal medya kullanımının hızla ilerlemesi bu hareketin ileride daha da büyüyeceğinin açıkça göstergesidir.

Yazı: Enes Işıklı

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More