Nereye Dergisi
Arkeoloji, Tarih, Gezi, Seyahat ve Yaşam Kültürü Dergisi

Sosyal Medya Reklam Stratejileri

Reklam dünyasının artık tamamen sosyal medyada döndüğünü anlamak için uzun süre sosyal medyada olmanıza gerek yok.

0 1.979

Reklam dünyasının artık tamamen sosyal medyada döndüğünü anlamak için uzun süre sosyal medyada olmanıza gerek yok. Reklamcılık, sosyal medya sahneye çıkmadan çok önce başarılı bir iş yürütmenin bir parçası olsa da, bugün sosyal medya reklamcılığı üstün. Ancak, gerçek bir sosyal medya reklam stratejisi uygulamaya koymak söz konusu olduğunda, çoğumuz başımızı kaşıyoruz. Her biri kendi karmaşıklığına sahip birçok farklı seçenekle, etkili olanı etkisizden ayıklamak zor olabilir.

Bu yüzden bu yazıda size sosyal medya pazarlamasında 5 harika reklam stratejisinin bir listesini oluşturduk. Bunlar, ana reklam planı oluşturma ve kalite kontrolünü koruma gibi hassas hedef kitleler oluşturma ve belirli bir kanal için kullanılacak en iyi kelimeleri veya resimleri belirleme gibi ayrıntılara kadar makro düzeyindeki ipuçlarını içermektedir. İster sosyal medya reklamlarında yeni olun, ister işletmenizin reklam planının artırılması gerektiğini düşünüyor olun, sizin için oluşturduğumuz 5 sosyal medya reklamcılık stratejilerini dikkatle okuyun.

1. Master Plan Oluşturma

İster büyük ister küçük olsun, bir reklam yerleştirmeyi veya bir reklam kampanyası yayınlamayı düşünmeden önce işletmenizin bir reklam planının olması gerekir. Sosyal medya reklamcılığı başarısı için ilk strateji, işletmenizin reklamcılık hedeflerinin ne olduğunu belirlemek ve ardından bütçe ve metrikler için bir planla tamamlanan bir reklam planı oluşturmak ve bu hedefleri uygulamaya koymak ve bu hedeflere ulaşmaya başlamaktır.

Sosyal Medya Reklamcılığı için İş Hedefleri

İşletmenizin ve pazarlama ve reklamcılık ekibinizdeki herkesin, reklamcılık hedeflerinizin yanı sıra tutarlı bir makro görünümü olması da önemlidir. Makro görünüm büyük resim, ana hedefler, markanızın kişiliği ve genel reklamlarda neler olup bittiğidir. Bu kuşbakışı görünüm, iyileştirilmesi gereken yerleri belirlemenize yardımcı olabilir. Mikro görüntüleme, her sosyal medya kanalına bakış ve makro görünümünüzü (büyük resim) günlük mikro görünüme (sosyal medya kanalları) nasıl dönüştürebileceğinizdir.

Reklamcılık planınızı haritalamaya başlamadan önce, işletme hedeflerinizin ne olduğunu belirleyin. Web sitenize daha fazla trafik çekmek için marka bilinirliği mi arıyorsunuz? Ya da daha nitelikli potansiyel müşteriler oluşturmak mı istiyorsunuz? Veya e-posta listenizi mi oluşturmak istiyorsunuz? Veya sosyal medya kanallarınızla etkileşim kurmak ve gerçek kitle boyutunu büyütmek mi istiyorsunuz? Muhtemelen bir hedefler karışımınız var, ancak sorun değil, ancak bir eylem planı oluşturmaya başlamadan önce ne yapmak istediğinizi bilmek faydalı olacaktır.

Sosyal Medya Reklamcılığı için Reklam Planı

Artık hedeflerinizi aklınızda tuttuğunuza göre, bunu başarmanın bir sonraki adımı bir sosyal medya içerik takvimi ve bir reklam planı oluşturmaktır. İçeriğinizi her hafta, ay, üç aylık dönem, yıl için sizin için uygun olan tüm kanallarda eşleştirin. İşletmeniz için önemli etkinlikleri, tatilleri, tarihleri vb. Takip edin. Ardından, yukarıda belirlenen hedeflere en uygun içeriği tanıtan bir reklam planı oluşturun.

İlgili Yazılar

Sosyal Medya Reklamcılığı Bütçesi

Reklam planınızı oluştururken vermeniz gereken ilk kararlardan biri, her bir reklam kampanyası için ne kadar para harcayabileceğiniz ve harcamak istediğinizdir. Reklamınızı kaç kişinin görmesini istiyorsunuz? İşletmeniz hangi bütçeyle çalışıyor ve bunun ne kadarını sosyal medya reklamcılığına ayırabilirsiniz? Sorularına vereceğiniz cevaplar çok önemlidir.

2. İçeriğinizi Optimize Edin

İnternette içerik her zaman önemli ve özeldir. İşletmenizin dijital varlığı söz konusu olduğunda, bu nokta yeterince vurgulanamaz. Kaliteli içeriğiniz yoksa görüntüleyenleri, takipçileri ve potansiyel müşterileri kaybedersiniz. Kaliteli içeriğiniz varsa, işletmenizin inanılmaz faydalar sağladığını görebilirsiniz ve sosyal medya reklamcılığı, size bu avantajları getirecek insanların ekranlarında bu mükemmel içeriği çıkarmanın yoludur.
Diyelim ki, işletmeniz için sosyal medyada zaten kaliteli, organik içerik oluşturduğunuzu varsayalım; burada odaklandığımız şey, özellikle birden fazla kanalda reklam verirken bu harika içeriği nasıl optimize edeceğinizdir. Birden çok kanalda reklam vermek harikadır, ancak bunu yaparken, her kanalda ne tür bir içeriğin “sattığına” dikkat etmek önemlidir. Ürün satıyorsanız, kullanışlı-züppe “şimdi alışveriş yapın” reklamcılık özelliğiyle Instagram’ı kullanarak doğrudan çevrimiçi mağazanıza trafik çekmek için mükemmel olabilir. Hedefiniz daha fazla sayfa takipçisi ise, Facebook en iyi seçeneğiniz olabilir.
Bir kez daha, bunu nasıl yapacağınızı belirlemenin en iyi yolu kendi reklamcılık geçmişinize bakmaktır: reklamlarınız özellikle nerede parladı? Reklamcılıkta yeniyseniz ve analiz etmek için geçmiş verileriniz yoksa, bununla oynayın. İşletmeniz için hangi tür reklamların en iyi sonucu verdiğini öğrenmek için ayırdığınız zaman ve reklam harcaması, uzun vadede size dönecektir. Rakiplerinize de bakabilirsiniz. Nerede reklam yapıyorlar? Her bir kanalda ne tür reklamlar yayınlanıyorlar? Neyi doğru yapıyorlar ve neyi yanlış yapıyorlar? Her ikisinden de öğrenebilirsiniz.

3. Kanallar Arasında Uyum

Reklamlarınızı tüm kanallarda uyumlu tutmak, önceki strateji ile çelişiyor gibi görünebilir, ancak biraz daha derin bakarsak, bunların gerçekten karşıt olmadığını fark ederiz. Üçüncü strateji, markanızın sesine, kişiliğine ve reklamcılık hedeflerinize uyum sağlamaktır. Sosyal medya kanallarınızda ortak takipçileriniz olması muhtemeldir. Sizi Facebook’ta takip eden biri, markanızdan Instagram’da yaptıkları ile aynı mesajı almalıdır. Bu sizi hatırlamalarına yardımcı olur ve sadık takipçileri kazanabilir. Tutarlılık, markanızın profesyonel görünmesini de sağlar. Her sosyal medya platformunu bir bütünün eşsiz bir parçası gibi çalıştırın; belirli bir kanalın gücüyle oynarken büyük resme hizmet etmek için üzerlerine düşeni yapmalıdır.

4. Doğru Kitleyi Hedeflemek

Sosyal medya reklamcılığı için bir sonraki ipucu, pazarlık konusu olmayacağını düşünülen bir konu: reklamınız için en iyi kitleyi belirlemek. Reklam harcamanızın daha da ileri gitmesini ve daha iyi sonuçlar (yalnızca reklamlarınızın performansında değil satışlarda da) görmesini istiyorsanız, tanıtımını yaptığınız ürün için mümkün olan en iyi kitleyi hedeflemek çok önemlidir.

5. Kalite Kontrol

Sosyal Medya stratejilerindeki son ipucu reklamlarınızın kalite kontrolünü sağlamaktır. Ana plan, sosyal medya reklamcılığındaki ilk adımdır ve kalite kontrolünün bir parçası, bu planı oluşturmak, tutarlı tutmak ve reklamlarda her değişiklik yaptığınızda ayarlama yapmaktır. Bu kalite kontrol, kullandığınız içeriğe de uzanır. Düzgün ve tutarlı bir dil ve dilbilgisi, temiz bağlantılar ve yüksek kaliteli resimler kullandığınızdan emin olmak, reklam içeriğinizin kalitesini korumak için önemlidir.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More