Nereye Dergisi
Arkeoloji, Tarih, Gezi, Seyahat ve Yaşam Kültürü Dergisi

Medya Planlama Ajansı Ne İş Yapar?

2022 yılını bitirmeye bir aydan kısa bir kala reklamcılık dünyasının bizleri şaşırtmaya devam ettiğinin altını çizebiliriz. Markalar; reklam ve pazarlama faaliyetleri olmadan ürün ve hizmetlerini geniş kitlelere tanıtmayı başaramazlar. Hem ihtiyaçlarına hem de bağlı oldukları sektöre uygun bir reklam seçeneğini tercih etmelidirler.

0 173

2022 yılını bitirmeye bir aydan kısa bir kala reklamcılık dünyasının bizleri şaşırtmaya devam ettiğinin altını çizebiliriz. Markalar; reklam ve pazarlama faaliyetleri olmadan ürün ve hizmetlerini geniş kitlelere tanıtmayı başaramazlar. Hem ihtiyaçlarına hem de bağlı oldukları sektöre uygun bir reklam seçeneğini tercih etmelidirler.

Reklamcılık; dört ana başlık altında incelenir. Bunlardan birisi de medya planlama! Bazı markalar; medya planlama konusunda dışarıdan destek alırlar. Bir başka deyişle, medya planlama ajansı ile çalışırlar. Bunun yanı sıra, bu süreci şirket içerisinde halletmeye çalışan markalar da vardır. Yazımız sayesinde bilhassa medya planlama ajansının ne iş yaptığına dair gerekli bilgileri edinebilirsiniz. O halde başlayalım!

Medya Planlama Ajansının Sorumlulukları Nelerdir?

Medya planlama; markanın sahip olduğu ürün ve hizmetlerin reklamını yapmak için en uygun medya platformunu bulmak olarak da özetlenebilir. Bu süreci sorunsuz bir şekilde atlatmak adına kesinlikle medya planlama ajansı ile çalışılmalıdır. Medya planlama ajansı; her şeyden önce, marka veya kurumu analiz eder. Markanın hedef kitlesi hakkında bilgi edinir. Ayrıca, markanın hedeflerini ve ihtiyaçlarını da dikkate alır. Bunlara uygun olacak şekilde yayın modelleri geliştirir. Ayrıca, markanın tüm stratejilerini oluşturur.

İlgili Yazılar

Medya planlama ajansı; medyanın tüm dijital aktivitelerinin planlanması ve yönetilmesi süreciyle ilgilenir. Bir ürünü veya hizmeti birden çok platformda pazarlamaya çalışır. Klasik bir reklam ajansından çok daha büyük sorumluluklara sahiptir. Markanın dijital platformlarındaki tüm kurumlarını yönetmekten sorumludur. Ayrıca, her bir platforma özgün stratejileri belirlemek ile de ilgilenir.

Medya Planlama Ajansı Hangi İşlerle İlgilenir?

Medya planlama ajansı; aşağıdaki görevleri yerine getirmekle yükümlüdür.

  • Her şeyden önce, markanın düzenlemek istediği kampanyanın amacını anlar. Buna ek olarak, markanın tanıtımını yapacağı ürün hakkında bilgi toplar. Söz konusu ürünü ve kampanya amacını bilmeden bir strateji oluşturması mümkün değildir.
  • Her ürünün bir alıcı kitlesi vardır. Söz konusu ürünü hedef kitlesi ile buluşturmak kolay değildir. Hedef kitlenin belirlenmesi noktasında dikkatli bir çalışma gerçekleştirilmelidir. Hedef kitle analizine odaklanılmalıdır. Yaş, cinsiyet ve ilgi alanı gibi hususlar dikkate alınmalıdır. Bunun yanı sıra, oluşturulan reklam bütçesi de etkili bir şekilde kullanılmalıdır. Bilhassa ürün veya hizmeti satın alma ihtimali olmayan kişiler için harcama yapılmamalıdır.
  • Medya planlama ajansı; ürünün hedef kitleye nasıl ulaştırılacağı ile de ilgilenir. Bir başka deyişle, dijital pazarlama kanallarını belirler. Hem etkili hem de maliyet açısından en iyisini vaat eden bir dijital pazarlama kanalı tercih edilmelidir.
  • Reklam kampanyaları başarıya ulaşabilir. Fakat, başarıya ulaşırken ne kadar para harcandığı da önemlidir. Medya planlama ajansı; işin maliyet kısmı ile de ilgilenir. Reklamın performansı sürekli olarak ölçülür. Bu sayede, eldeki bütçeden de en iyi şekilde verim alınır.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More