3-D Yazıcı Tunç Çağı Müziğini Yeniden Canlandırıyor

3-D Yazıcı Tunç Çağı Müziğini Yeniden Canlandırıyor

AUSTRALIAN NATIONAL UNIVERSITY’DEN (ANU) BILLY Ó FOGHLÚ, BİR DEMİR ÇAĞI BOYNUZUNDAN İMAL EDİLMİŞ, EL YAPIMI OLDUĞU TAHMİN EDİLEN, BİR AĞIZLIK (çalgını

Geçmişten Günümüze Atın Hikayesi
Tunç Çağı’ndan Günümüze Gelen Bir Savaşçı
Asya’ya Özgü Metaller Yüzyıllar Öncesine Dayanan Ticareti Ortaya Çıkardı

AUSTRALIAN NATIONAL UNIVERSITY’DEN (ANU) BILLY Ó FOGHLÚ, BİR DEMİR ÇAĞI BOYNUZUNDAN İMAL EDİLMİŞ, EL YAPIMI OLDUĞU TAHMİN EDİLEN, BİR AĞIZLIK (çalgının dudaklar arasına alınan kısmı) DELİLİ BULDU VE SANILDIĞI GİBİ BİR MIZRAK SAPI DEĞİLDİ.

Billy O Foghlu Koç boynuzu ile

Billy O Foghlu Koç boynuzu ile

 

Bay Ó Foghlú el yapımı bir ağızlığa (çalgının dudaklar arasına alınan kısmı)  benzer reprodüksiyonu kullandığında Antik İrlanda’ya ait boynuz daha kadifemsi sesle zenginleşti.

ANU College of Asia-Pacific doktora öğrencisi “Enstrüman aniden cana geldi” dedi.

“Bu boynuzlar, sadece av boynuzları veya ses çıkaran aletler değildi. Çok özenli yapıldılar ve tamir edildiler, saatlerce çalındılar. Müzik açık bir şekilde kültürde önemli bir role sahipti.”

Kompleks bronz çağı ve demir çağı boynuzları Avrupa genelinde, özellikle İskandinavya’da, bulunmaktaydı. Ancak, İrlanda’daki ağızlık (çalgının dudaklar arasına alınan kısmı) eksikliği İrlanda müzik geleneğinin karanlık bir müzik çağına sürüklendiği fikrini düşündürdü.

Bay Ó Foghlú, ağızlıkların (çalgının dudaklar arasına alınan kısmı) İrlanda’da var olmuş olduğuna ikna oldu, ve Navan’ın Konik Mızrak Sapı olarak adlandırılmaları ilgisini çekti.

Elyapımı orijinal bronzu elde etmek mümkün olmamasına rağmen Bay Ó Foghlú, 3 boyutlu yazıcı kullanarak bir kopyasını üretmek ve kendi boynuzuyla birlikte denemek için doğru ölçümleri kullandı.

3-D baskılı yapay kopya (solda) modern bir tompetin ağızlığıyla birlikte (sağda) ve Fransız yapımı boynuz.

3-D baskılı yapay kopya (solda) modern bir tompetin ağızlığıyla birlikte (sağda) ve Fransız yapımı boynuz.

 

Bir ağızlığın ilavesi daha fazla konfor vermiş ve antik boynuz çalgıcılarına kontrol sağlamıştır, ve belki de enstrümanlarının çeşitliliğini artırmıştır.

Ancak, birkaç ağızlık bulundu. Bay Ó Foghlú, bu enstrümanların eksikliklerine ait kanıtları ayinde sökülmüş olma ihtimaliyle açıkladı ve sahipleri öldüğünde bunun teklif edildiğini söyledi.

“Enstrümanların bir kısmı bataklıklarda gömülü olarak bulundu. Bir enstrümanın ölüm ritüeli ve bir gömü alanına yerleştirilmesi onun kültürdeki öneminin büyüklüğünü göstermektedir” dedi.

“Mısır’da, Tutankamon da sahibi olduğu trompetiyle gömüldü. Aynı zamana ait boynuzlar da İskandinavya, İskoçya ve Avrupa kıtasında gömüldü: Hepsi de tek parça ağızlıklara sahipti.”

 

AUSTRALIAN NATIONAL UNIVERSITY

Haber: Bünyamin TAN

COMMENTS

DISQUS: 0
15000onon